Genel

Olay Müdahale Nedir?

0 1

Olay Müdahale Nedir — Olay müdahale aracı, bir şirketin siber saldırıları ele alma süreçlerini, siber saldırılara karşı nasıl organize olmaları gerektiği gibi yöntemleri açıklamak için kullanılan bir terimdir. Nihayetinde amaç, olayı etkili bir şekilde yönetmektir. Bu şekilde hasar en aza indirgenir ve kurtarma süreci, maliyetler ve şirket itibarı gibi hasarları minimuma indirir. Şirketler için bir olay müdahale aracı olmazsa olmazdır. Bu araç, şirket için neyin tehdit teşkil ettiğini tanımlamalı ve bir siber saldırı meydana geldiğinde izlenecek yöntemleri sunar.

Olay Müdahale Aracını Kim Yönetir?

Olay müdahale aracı, bir şirketin siber saldırılara müdahale ekibi olarak da bilinen bilgisayar olay müdahale ekibi (CIRT) tarafından yürütülür . Bu ekip genel olarak BT personelinin yanı sıra hukuk, insan kaynakları ve halkla ilişkiler departmanlarının üyelerinden oluşur. Araştırmacılar, bu ekibi şirketlere yönelik gerçekleştirilen siber saldırılar, güvenlik ihlalleri, virüsler ve diğer potansiyel felaket olaylarına müdahaleden sorumlu olan grup olarak tanımlar. CIRT’lar tehditlerle başa çıkabilen teknik uzmanlara ek olarak, saldırıların ardından uygun iletişim konusunda kurumsal yöneticilere rehberlik edebilecek uzmanları içermelidir.

Etkili Bir Olay Müdahalesi İçin 6 Adım!

1- Hazırlık

Olay müdahale aracının en önemli aşamasıdır, amacı güvenlik ihlaline hazırlanmaktır. Hazırlık, şirketlerin bir olaya nasıl müdahale etmeleri gerektiği konusunda yardımcı olur ve politika, müdahale stratejisi, iletişim, dokümantasyon, CIRT üyelerinin belirlenmesi, erişim kontrolü, araçlar ve eğitimleri içermelidir.

2- Tanımlama

Tanımlama, hızlı müdahaleyi mümkün kılarak zararları minimuma indirmek için hızlı bir şekilde olayların tespit edildiği süreçtir. Bu etkili olay müdahale aracı için, BT personeli olayları tespit etmek için günlük olarak tüm verileri toplar.

3- Muhafaza

Bir olay tespit edildiğinde, en önemli önceliktir. Muhafaza etmenin temel amacı, hasarı kontrol altına almak ve daha fazla hasar oluşmasını önlemektir. Özellikle ihtiyaç duyulabilecek herhangi bir delilin yok edilmesini önlemek için, sınırlama aşamasında Oltala’nın tavsiye ettiği tüm adımların atılması gerektiğini belirtmek önemlidir. Bu adımlar arasında kısa vadeli koruma, sistem yedekleme ve uzun vadeli kontrol yer alır.

4- Yok Etme

Yok etme, tehdidin kaldırılmasını ve etkilenen sistemlerin veri kaybını en aza indirirken önceki durumlarına geri döndürülmesini sağlayan olay müdahalesi aşamasıdır. Yalnızca kötü amaçlı yazılımları ortadan kaldırmakla kalmaz, aynı zamanda etkilenen sistemlerin tamamen temiz olmasını sağlayan önlemler alır.

5- Kurtarma

Yeniden enfekte olmadıklarını doğrulamak için sistemleri tekrar kullanıma sunarken test etmek, izlemek ve doğrulamak, bu olay müdahalesi adımıyla ilişkili görevlerdir. Bu aşama, verilerin geri yüklenmesi için zaman ve tarih açısından karar vermeyi, tehlikeye atılan sistemleri test etmeyi ve doğrulamayı içerir.

6- Alınan Dersler

Alınan dersler, olay müdahale aracının kritik bir aşamasıdır. Çünkü gelecekte karşılaşacakları saldırılara karşı olay müdahale çabalarını eğitmelerine ve iyileştirmelerine yardımcı olur. Bu, şirketlerin siber saldırı sırasında gözden kaçmış olabilecek bilgilerle olay müdahale aracını güncelleme fırsatı sağlayan adımdır. Alınan dersler tüm olayın net bir incelemesini sağlar ve CIRT üyeleri için eğitim materyali görevi görür.

Doğru hazırlık ve planlama, etkin olay müdahale aracının kilit noktasıdır. Olay müdahale aracı oluşturmak için zaman ayırmak, kaçınılmaz bir ihlal meydana geldiğinde sistemleriniz ve verileriniz üzerinde kontrolünüzü hemen yeniden kazanmanızı sağlayarak şirketinize önemli ölçüde zaman ve para kazandırabilir.

“Bu gönderi orijinal olarak www.oltala.com.tr adresinde yayımlanmıştır”

RSS Teknoloji Haberleri