Genel

Siber Güvenlik İçin Olay Müdahale Aracı Nedir? 

0 3

Siber Güvenlik İçin Olay Müdahale Aracı Nedir?– Olay müdahale aracı, bir kuruluşun bir siber saldırıya müdahale etme ve onu yönetmek için kullandığı bir araçtır. Bir saldırı veya veri ihlali, potansiyel olarak müşterileri ve marka değerini etkileyerek büyük bir hasara yol açabilir. Bir olay müdahale aracı, bu hasarı azaltmayı ve mümkün olan en kısa sürede kurtarmayı amaçlar.

Olaylara Müdahale Neden Önemlidir?

Siber saldırıların büyüklüğü ve sıklığı arttıkça, olay müdahale aracı bir şirket için siber savunma konusunda hayati önem taşır. Kötü Olay Müdahalesi müşterileri yabancılaştırabilir. Etkili bir Olay Müdahale aracına sahip olmanız sektörünüz ne olursa olsun kritik önem taşır.

Olay Müdahale Ekibinin Amacı Nedir?

Olay müdahale ekibinin amacı, etkiyi en aza indirmek ve operasyonları mümkün olan en kısa sürede geri yüklemek için bir siber güvenlik olayı sırasında kilit kaynakları ve ekip üyelerini koordine etmek ve hizalamaktır.

İşte, Altı Adımda Olay Müdahale Aracı!

Araştırmalara göre, bir olay müdahale aracını oluşturmak için altı adım vardır:

Hazırlık: Bir siber saldırı anında izlenecek politikalar ve prosedürler geliştirmek çok önemlidir. Çünkü bir siber saldırıya karşı hazırlıklı olmak hayati önem taşır. İzlenecek politikalar ve prosedürler olay müdahale ekibinin tam yapısı ve dahili ortaklarının saldırı anında nasıl organize olması gerektiği ile ilgili bilgiler içerir.

Tanımlama: Bu, bir tehdidi tespit etme ve hızlı bir şekilde müdahale etme sürecidir. BT güvenlik ekipleri, çeşitli tehdit istihbaratı akışlarını, saldırı tespit sistemlerini ve güvenlik duvarlarını kullanarak ihlalleri belirler. Tehdit istihbaratı, mevcut siber tehdit eğilimlerini, belirli gruplar tarafından kullanılan ortak taktikleri analiz eder ve böylece şirketinizi bir adım önde tutar.

Muhafaza: Tanımlamadan sonraki ilk adımlardan biri, hasarı kontrol altına almayı ve daha fazla zararlı yazılımı önlemeyi amaçlar. Bu, mevcut ağları çevrimdışına alarak ve işlemleri sürdürmek için sistem yedeklemelerine güvenerek gerçekleştirilebilir. İhlal kontrol altına alınana kadar şirketiniz tehlike altında olacaktır.

Yok Etme: Bu aşama tehdidi ortadan kaldırmayı ve iç sistemleri mümkün olduğunca önceki durumlarına geri döndürmeyi içerir. Etkilenen sistemlerin sonraki saldırılara karşı savunmasız kalmamasını sağlamak için önemli öneriler içerir.

Kurtarma: Güvenlik ekiplerinin, etkilenen tüm sistemlerin artık tehlike olmadığını ve güvenli bir şekilde çalışılabileceğini doğrulaması gerekir. Bu ayrıca, işlemleri tam olarak geri yüklemek için zaman çizelgelerinin ayarlanmasını ve herhangi bir anormal ağ etkinliğinin sürekli izlenmesini gerektirir.

Alınan Dersler: En önemli ve genellikle gözden kaçan aşamalardan biridir. Bu aşamada, olay müdahale ekibi yeni tür saldırıların nasıl iyileştirilebileceğini belirlemek için bir araya gelir. Bu, mevcut politikaların ve prosedürlerin yanı sıra olay sırasında ekibin verdiği belirli kararları değerlendirmeyi içerir. Nihai analiz bir raporda özetlenmeli ve gelecekte eğitim için kullanılmalıdır.

“Bu gönderi orijinal olarak www.phishing.com.tr adresinde yayımlanmıştır”

RSS Teknoloji Haberleri